Veel gestelde vragen:

  • Hoeveel bezorgkosten betaal ik?

    De bezorgkosten (verzendkosten) zijn bij Flowerservice € 7,95 per bezorgadres. Deze kosten voor het leveren van uw bestelling.

    Andere anbieders van bloemen rekenen minder bezorgkosten hoe kan dit?

    • Andere bloemen aanbieders zoals Topbloemen rekenen minder bezorgkosten, maar rekent een commisie door aan de lokale bloemist. Daardoor krijgt u waarschijnlijk minder bloemen in uw boeket.
    • Aanbieders zoals Boeketcadeau en ook Topbloemen rekenen € 1,00 voor een bloemenkaartje. Bij ons kost een kaartje NIETS!  Dit kunt u dus bij deze aanbieders zien als een verkapte vorm van bezorgkosten.
    • Als u namelijk minder bezorgkosten betaald dan worden deze bij andere aanbieders van bloemen verrekend met het aantal bloemen in het boeket.
    • GRATIS bezorgen bestaat NIET !!
  • Zijn de prijzen op de website van Flowerservice.nl in-of exclusief BTW?

    Alle prijzen in onze online bloemenwinkel zijn inclusief BTW.

    Het totale BTW bedrag vind u op de bevestiging van uw bestelling. Bloemen, planten en andere versproducten hebben een laag BTW tarief (6%). Alle andere producten en beorgkosten hebben een hoog BTW tarief (21%).

  • Is het mogelijk anoniem een bloemengroet te versturen?

    Ja, de ontvanger krijgt alleen de tekst op het kaartje te zien dat u invult.  Zo blijft u anoniem.

    Vermeld wel bij de extra opmerking voor uw bestelling dat u anoniem wilt blijven. Uw persoonlijke gegevens worden dan namelijk nooit aan de ontvanger van de doorgegeven.

  • Ik wil bloemen bestellen en laten bezorgen voor een uitvaart (begrafenis). Welke informatie moet ik doorgeven?

    Bij bestelling van bloemen voor een begrafenis of crematie is het extra belangrijk dat de bloemen op het juiste adres en tijdstip bezorgd worden.

    Geef daarom zoveel mogelijk informatie door, zoals de naam van het uitvaartcentrum, de naam van de overledene, de datum en tijdstip van het afscheid nemen, begrafenis of crematie. Deze informatie kunt u tijdens het bestellen invullen bij Opmerking voor uw bestelling

    De tekst die u invult bij “tekst op het kaartje” wordt eventueel op een lint gedrukt. Een lint  kunt u mee bestellen als u een rouwarrangement, rouwboeket bestelt. Een bedrukt lint kost € 15,00.

  • Kan ik bloemen in een ziekenhuis laten bezorgen?

    Ja, dat kan: vermeld wel het kamer- en afdelingsnummer zodat uw bestelling bij de juiste persoon terecht komt.

    Daarnaast is het verstandig om, indien van toepassing, de meisjesnaam te vermelden. Soms is een ontvanger onder die naam geregistreerd in het ziekenhuis.

    Indien de ontvanger werkzaam is in het ziekenhuis vermeld dan de afdeling waar de ontvanger werkt.

  • Kan ik een bestelling op een vakantiepark of vakantieadres laten bezorgen?

    Ja, dat kan, voorwaarde is wel dat u duidelijk ook het nummer van het huisje en, indien mogelijk, het mobiele nummer van de ontvanger vermeldt.

    Laat u bloemen bezorgen bij een permanent bewoond vakantiehuis. geef dan door op wiens naam het huisje is geregistreerd. Soms is deze informatie nodig om het boeket te kunnen bezorgen.

  • Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?

    Ja. Zodra de betaling akkoord is krijgt u een bevestiging op je scherm dat de bestelling geplaatst is. Een uitgebreidere bevestiging wordt per e-mail verstuurt naar het email adres dat u opgaf tijdens het bestellen.

    Deze bevestiging bevat tevens het ordernummer van uw bestelling. Mocht u vragen hebben over uw bestelling, vermeld dan altijd het ordernummer.

  • Kan ik mijn bestelling nog wijzigingen?

    Nadat u de bevestiging van uw bestelling ontvangen hebt kunt u uitsluitend nog wijzigingen doorgeven die geen invloed hebben op het totaal te betalen of reeds betaalde bedrag en op voorwaarde dat uw bestelling nog niet verwerkt is.

    U kunt deze wijziging dan telefonisch, 0492-329207 of via email, info@flowerservice.nl aan ons doorgeven..

  • Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

    Indien uw bestelling nog niet is verwerkt en betaald is dat gratis.

    Dit kan tot 24 uur voor levering van uw bestelling.
    Echter als u in onze winkel bestelt, dan is uw betaling al online voldaan.
    Om het geld weer op uw rekening te crediteren berekenen wij 10% kosten met een minimum van € 3,50.

    Voor bedrijven is annuleren gratis.

  • Wat is herroepingsrecht?

    Bloemen, planten en andere versproducten kunnen snel bederven en zijn uitgesloten vanherroepingsrecht . Dit houd in dat u géén gebruik kunt maken van het recht om onze versproducten kosteloos binnen 14 dagen te retourneren.

    Voor alle andere producten geldt een bedenktermijn van 14 dagen waarna u vervolgens binnen 14 dagen kosteloos kunt retourneren, mits indien redelijkerwijs mogelijk ongebruikt, niet beschadigd en zoveel als mogelijk verpakt in de originele verpakking.

  • Ziet het afgeleverde boeket er exact hetzelfde uit als op de afbeelding op de website van Flowerservice.nl?

    Bloemen zijn natuur- en seizoensproducten. Het kan voorkomen dat wij een bepaalde bloem of kleur, ondergrond op die dag niet meer op voorraad hebben. Wij kunnen dus niet garanderen dat een boeket er precies hetzelfde uitziet als het voorbeeld op de website.

    Natuurlijk trachtt de Fleurop bloemist uw boeket zoveel mogelijk na te maken zoals op onze website staat.

  • Wanneer moet je je bloemen betalen? Als ik een bloemenabonnement van 12 x doe moet ik dat dan in 1 keer betalen of alleen per bos?

    Als u een bloemenabonnement bestelt dan dient deze in 1 x betaald te worden. Wij bezorgen dan iedere keer volgens afspraak de bloemen bij de ontvanger. Mocht u toch niet tevreden zijn over het abonnement dan kunt u dit aan ons doorgeven waarna we een passende oplossing bieden.

  • Ik heb een mail gestuurd wanneer krijg ik antwoord?

    Als u ons een mail stuurt dan geven wij, op werkdagen, binnen 24 uur antwoord. 

    Mocht u geen antwoord krijgen binnen deze tijd dan kunt u ons het beste even bellen.

    Het kan namelijk gebeuren dat uw mail niet bij ons aankomt vanwege de strenge spamfilter die wij hebben.

  • Kan ik bezorgtijd kiezen ?

    U kunt helaas geen bezorgtijd kiezen. Dit omdat de Fleurop bloemist dit niet aanbied. Uw bestelling wordt in de loop van de bezorgdag geleverd.

  • Als ik een bloemenabonnement afsluit, kun je alleen de eerste bezorgdatum invullen. Wanneer, en op welke dag, worden de andere boeketten bezorgd?

    De andere boeketten worden op dezelfde datum, 1 maand later bezorgt. Kies je voor bijvoorbeeld 5 december dan wordt het volgende boeket 5 januari geleverd enz..

    Alleen als de bezorgdag op een zondag (of feestdag) valt dan wordt het boeket de dag daarvoor bezorgt.

  • Als ik een bloemenabonnement cadeau wil geven, wat gebeurt er dan als de ontvanger in die periode met vakantie is ? Kun je het boeket wat in de vakantie periode bezorgd zou worden dan opschuiven ?

    Natuurlijk is het geen probleem, als de ontvanger met vakantie is, om het bloemen abonnement op te schuiven. 

    Het is zelfs mogelijk om een bepaalde bezorgdag door te geven.

  • Krijg ik een bevestiging als mijn bestelling bezorgt is?

    U krijgt een bevestiging via de mail op uw emailadres als uw bestelling geleverd is.

    Daarin staat eventueel ook als uw bestelling bij de buren afgeleverd is of dat er een kaart in de brievenbus gedaan is (omdat de ontvangers niet thuis waren).

  • Bezorgen jullie ook op zaterdag, zondag of maandag?

    Wij bezorgen ook op zaterdag en maandag.

    Op zondag wordt er NIET bezorgt.

    Uitgezonderd zijn de zondag van Moederdag, dan bezorgen wij wel.

  • Als ik bloemen laat bezorgen en de persoon is niet thuis wat gebeurt er dan?

    Als de ontvanger niet thuis is dan probeert de bloemist de bloemen bij de buren af te geven met de vraag om de bloemen af te willen geven.

    Mochten de buren ook niet thuis zijn dan krijgt de ontvanger een briefje in de brievenbus met daarop de vraag om contact op te nemen met de bloemist. Zodat een nieuwe afspraak gemaakt kan worden voor een tweede levering of dat de bloemen afgehaald worden in de winkel.

  • Wat zijn de betaal mogelijkheden in de winkel?

    De betaalmethodes zijn:

    • Ideal (online internet bankieren); ING, ABN AMRO, Rabobank, SNS, Regio bank, ASN, Triodos, Bunq, Knab, van Lanschot, Moneyou, Handelsbanken.
    • Creditcard; Mastercard, Visa, American Express (u betaald dan ook achteraf)
    • PayPal.
    • Riverty (Afterpay).
    • Op factuur (alléén voor bedrijven !!)
  • Doen jullie aan vaasgarantie? Zo ja, hoeveel dagen vaasgarantie garanderen jullie?

    Als Fleurop bloemist garanderen wij 7 dagen vaasgarantie.

    Mocht de kwaliteit van het geleverde boeket niet aan de verwachtingen voldoen dan kan de ontvanger direct contact opnemen met de Fleurop bloemist die het boeket geleverd heeft.

  • Bezorgen jullie ook op de Waddeneilanden?

    Natuurlijk bezorgen wij ook op de Ameland, Texel en Terschelling. Houd er dan wel rekening mee dat uw bestelling minimaal 1 dag van te voren bij ons binnen is. Dit in verband met de overtocht met de boot.